19 July 2015

Maaf, aku alergik.

Assalamualaikum

"Maaf..aku alergik lah.."
"Aku tak ajak kau makan pun"
"Tak, bukan dengan makanan..dengan orang"
"Hah?"
"Aku..alergik dengan orang kaya"




Aku minta maaf awal-awal, aku tak berniat untuk menuduh semua orang kaya sombong dan perangainya tidak baik..tapi banyak yang aku lihat, mereka lupa diri, manja dan tak boleh nak hidup susah, kurang pertimbangan kerana selalunya segalanya disuap. Banyak berprasangka dengan manusia..aku tak berniat nak ganggu hidup mereka pun, cuma bila wujudnya ikatan PERDAUDARAAN, maka aku TERPAKSA wujud dalam hidup korang. Sekali lagi aku tegaskan, aku tidak menuduh kesemua orang kaya berperangai sedemikian, tapi banyak daripada mereka, majoriti, tidak baik. Yang baiknya ada, cuma minoriti, sedikit sangat.







aku sedar..aku tak mampu macam korang..nak itu ini, semua boleh dapat. Aku faham kalau rezeki korang atas usaha korang, terpulanglah kalau korang nak kata aku ni pemalas, tak nak berusaha sendiri..alhamdulillah, aku tumpang gembira dengan rezeki korang. Aku bahagia tengok saudara-saudara aku, kawan-kawan aku senang. Sumpah aku tak kan meminta-minta dengan korang, aku tak kan ganggu hidup korang.








Aku cuma mahukan keredhoan Tuhan, mahukan jalinan yang halal yang baik. Aku tak minta rezeki kau, cuma mahukan persahabatan dari kau. Bukannya mengharap daripada kau bila aku susah, tak mengapa kalau kau tak boleh bantu aku. Cuma aku sayangkan kau sahabat, bukannya rezeki harta benda kau..







Aku takut, macam alergik, bila orang tengok aku rapat dengan orang yang senang macam kau, orang kata aku nak kikis harta kau..aku juga takut, kau timggalkan aku kerana persepsi yang sebegitu.. Tapi kalau kau rasa aku memang suka meminta-minta dengan kau, atau bakal mengikis harta kau..aku minta maaf, tinggalkan aku





Sekali lagi aku minta maaf, aku tak berniat pun nak singgung perasaan kau, cuba meminta-minta atau ingin bergantung hidup dengan, aku sedar taraf aku, aku tak layak pun berdiri megah kerana bersaudara atau bersahabat dengan kau. Aku minta maaf, aku alergik dengan orang kaya.

wallahualam
wassalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...