16 August 2015

Siapa Tuhan?

Assalamualaikum

siapa Tuhan? jangan tanya aku, jawapan itu ada dalam diri kamu sendiri..siapa Tuhan bagi kamu?







topik aku agak bersahaja dan rawak. Tidak bertujuan menyinggung hati mana-mana saudara..cuma mahukan kita semua berhenti dan berfikir, untuk apa, untuk apa kita lakukan ini semua?








Tuhan pada manusia cuma lambang penanda makhluk bumiputera untuk mendapatkan subsisidi atau bantuan kerajaan..aku tak tahu, tanya diri sendiri. Siapa Tuhan?







mungkin zat Yang Maha Agung, yang memakbulkan doa setiap makhluknya..doa ketika mereka susah dan ditimpa musibah bencana. Siapa Tuhan, bukan lagi persoalan semasa mereka kaya-raya bermewahan dengan rezeki yang dipinjamkan







faktor penjualan yang paling popular bagi penganut agamaNya. Bukan susah untuk memikat hati manusia, cuma perlu lafazkan perkataan-perkataan Arab, drngan sedikit 'pakaian' yang warak, RM1000 sebulan bukan lagi angan-angan..cuma perlu pandai menggunakan, siapa Tuhan









katanya, "Tuhan itu Maha Penyayang, Maha Mengasihani. Dosa-dosa yang pernah aku lakukan, bukan lah perkara yang besar bagi Tuhan. Asal bertaubat, segalanya selesai. Dan dosa, bukan lagi masalah untuk aku takutkan neraka. Aku buat dosa, aku taubat, Tuhan ampunkan. Kalau terlebih taubat, Tuhan hantar aku ke syurga. Mudah."

Dia seperti diarahkan untuk menerima taubat manusia..sebenarnya, siapa Tuhan?









siapa Tuhan? Jangan tanya aku, tanya diri sendiri. Siapa Tuhan pada kamu?

wallahualam
wassalam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...