photo home.png  photo home.png

11 March 2012

Tabah Wahai Saudaraku!

Assalamualaikum

korang pun perasan kan yang setiap ketika tu, ada je makhluk Allah yang tukar display picture dia kat Facebook. Kejap camni la, kejap camtu la, last-last gamba kucing jugak yang diletaknya. Oh, aku ada terbaca kat Facebook, katanya orang yang suka tukar-tukar dp ni penjenayah, ye la, takut polis kesan dia..

jadi sambil aku skodeng-skodeng gambar diorang tu kan, macam-macam gaya la aku tengok, ada la yang cool, cantik, cute, comel, dan bermacam c lagi. Dalam hati aku tertanya-tanya, apa motif diorang letak gambar camni, sekadar untuk dikenali atau..nak tunjuk kehebatan tubuh badan sendiri?

post lepas aku ada ceritakan tips-tips gambar yang sesuai untuk dijadikan dp, dan aku akui, siapa yang ikut memang skema. Eh, ok apa, skema tu kan bagus, mengikut peraturan, orang lain pon happy je tengok, takde sakit hati gitu..

dalam pada melihat-lihat akan gambar diorang yang ada kalanya tersenyum, control cool, cover ayu..aku terpandang akan satu dp yang terus membuatkan aku menukar dp aku.


wajahnya sayu memandang tanah, redup pandangannya berlinangkan air mata..lemah, umpama tiada lagi harapan buat hari esok..

 "mengapa saudara ku ini bersedih sedangkan kami semua seronok bergelak tawa..tidak indahkah hidupmu wahai saudaraku?"

pertanyaan yang terbuku, tak dapat aku ajukan buatnya kerana jarak memisahkan kami

mengapa aku masih bergembira, tersenyum puas dengan nikmat yang ada, sedangkan saudara ku disana gigih berjuang, perit sakit ditanggung hanya demi mempertahankan agama Islam, agama kita semua..tapi mengapa hanya mereka yang merasakan penderitaannya, salahkah mereka? ada kekurangankah mereka berbanding kita? mengapa mesti mereka diuji sebegini rupa?

ya Allah, andai suatu saat nanti, kami ditimpa dengan ujian yang sebegini, cekalkan hati kami ya Allah, perteguhkan akhlak kami ya Allah, agar tidak sekali-kali berpaling dari Mu ya Allah. Dan andai kami mati dalam keselesaan ya Allah, kau kurniakanlah kekuatan buat saudara kami disana ya Allah, tabahkan hati mereka demi memperjuangkan Islam ya Allah, selamatkan mereka dari bahaya musuh Islam, selamatkan mereka dari kehancuran yang berterusan, ya Allah, ingatkan kami untuk terus meminta kepada Mu ya Allah, selamatkan kami di dunia dan di akhirat ya Allah, dan sesungguhnya hanya kepadaMu kami memohon ya Allah, perkenankan doa kami ini ya Allah, amin..


wallahualam
wassalam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...