19 July 2013

Wajah Baru Blog

Assalamualaikum dan Salam sejahtera


sepertimana yang dapat anda semua lihat, blog saya kini berwajah baru.

yeah.

special thanks to Ameera Azahari for encouraging me redesign my blog :)
sebelum ni kalau korang tengok, macam terbuang je blog ni kan, post baru takde, designnya pon sama je..takde kelip-kelip terbang bagai kan. Actually, aku agak menyampah dengan benda-benda macam tu. Satunya memberatkan page kan. Keduanya, buat semak mata je tengok, takde serinya. Aku lagi suka warna-warni, walaupun tak bergerak-gerak, ianya lebih menenangkan.



kini, blog saya lebih mesra pengguna (gittew). Jika anda menggunakan laptop yang berskrin sentuh, maka anda dapat tahu akan mesranya blog saya. hehe.



nampak tak ikon tiga ketul kat sebelah kiri ni ha, ha..disitu anda boleh ke mana-mana profil sosial saya yang mana, setiap satunya punya karakter yang berbeza-beza. Bukan tak tetap pendirian, cuma menyesuaikan diri dengan keadaan. Kadang-kadang anda boleh lihat saya sebagai seorang yang gila-gila, dan tiba-tiba serius yang menakutkan, sangat seram. Tiba-tiba jadi Ustaz segera, 5 minit bersama Nazrin Izhar.

*pfft



Actually, aku bukanlah pelajar lepasan mana-mana sekolah agama, maka ayah aku pun bukannya Imam masjid, Ustaz ke Ustazah..cumanya, aku suka berkongsi ilmu yang ada. Aku selalu ingatkan diri aku sendiri, apa yang aku ada, tak semestinya orang lain ada. Dan apa yang orang lain ada, tak semestinya aku ada. Sebab itu perlunya perkongsian ilmu, saling ingat-mengingatkan. Lumrahnya manusia ini adalah makhluk yang pelupa, perlu sentiasa diingatkan..dan mungkin kerana itu juga kita diciptakan berpasang-pasangan, agar yang satunya mengingatkan yang lain.




kejap saya kejap aku

aku menyesuaikan diri dengan keadaan, ye lah, bukan kau sorang je baca post aku ni

bukan anda seorang saja yang membaca post saya..


cara nak didik anak pun perlu mengikut kesesuaian. Dari lahir hingga umur 6-7 tahun, berikan kasih sayang sepenuhnya. 7 hingga 13 tahun, ajarkan perkara-perkara yang perlu sebagai seorang manusia, jika perlu dihukum, hukum secara berpatutan. Beritahu dia akan menfaat disebaliknya. 13 hingga 18-21 tahun, jadikan mereka sebagai kawan kita. Kongsi suka duka bersama, supaya mereka lebih terdedah kepada dunia, ajarkan mereka yang mana perlu dan yang mana tidak. Sesudah 21 tahun dan ke atas, biarkan mereka memilih cara hidup mereka sendiri. Andai perlu dinasihatkan, nasihat dengan cara yang bersesuaian.




dah tiba-tiba cara mengasuh anak pulak kan




well, alam perkahwinan adalah saat-saat yang kita tunggu. Untuk menjadi seorang isteri/ibu atau suami/ayah yang berkualiti, kita perlu bersedia dari awal. Perlu tahu akan hak-hak seorang isteri/ibu, suami/ayah, seorang anak. Dan jangan lupa, hak ibu dan bapa yang telah membesarkan kita, sehingga mereka telah pergi pun, masih ada hak mereka. Doakan kesejahteraan mereka disana, semoga anak kita jua akan berbuat yang sama.




sedikit peringatan untuk kita bersama

sentiasa ada perkara yang lebih penting untuk difikirkan

wallahualam
wassalam..

4 comments:

Ameera AJ said...
This comment has been removed by the author.
nazrin izhar said...

kalau x keberatan, promote lah blog kita plak ye ^_^

Ameera AJ said...
This comment has been removed by the author.
Tips Bermalam Di Bandara said...

NICE BLOG..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...